Pyt. 52. Dlaczego Twoi fani są Twoimi najlepszymi klientami?

Ostatni etap Twojego lejka sprzedażowego to miejsce, w którym dopieszczasz swojego klienta, zamieniając go w fana Twojej marki. Dlaczego powinieneś to robić?

Powinieneś to robić, ponieważ zadowolony klient nie będzie miał oporów przed zrobieniem kolejnych zakupów w Twoim sklepie.  Dlatego osoby „u wyjścia” z Twojego lejka sprzedażowego są Twoimi najlepszymi klientami. Najlepszymi, bo „najłatwiejszymi”.

Jeśli będziesz się odpowiednio troszczyć o tych klientów, pamiętając jednocześnie o tym, by ich zakup nie był ostatnią aktywnością pomiędzy Wami, stworzysz fana swojej marki.  Wtedy jednorazowy zakup zamieni się w serię zakupów. Dodatkowo, taki fan będzie opowiadał o Twojej marce swoim znajomym, będzie polecał Twoje rękodzieło.

Jakie pytania powinieneś sobie zadawać na tym etapie?

kreska

  1. Jak rozmawiać z moimi klientami, aby zyskać ich rekomendację?
  2. W jaki sposób powinienem „podawać” mojemu klientowi treści, aby nie zrezygnował on z odwiedzania mojej strony internetowej?
  3. Jakie treści będą wartościowe dla tych klientów, którzy już raz dokonali zakupu mojego rękodzieła?

kreska

Wiesz już, jak wygląda lejek sprzedażowy rękodzielnika. Znasz już charakterystykę każdego poziomu tego lejka i dowiedziałeś się, jakie pytania/działania powinieneś podejmować na każdym z jego poziomów, aby sukcesywnie, ciągle przeprowadzać konsumentów od góry do samego dołu Twojego lejka.

Szczegółowy opis procesu sprzedaży, który przedstawiłam Ci, opierając się na schemacie lejka sprzedażowego, jest niezbędny do tego, byś sprzedaż swojego rękodzieła zaczął postrzegać jak proces. Patrząc zaś na ten proces kompleksowo, będziesz w stanie monitorować efektywność swoich działań marketingowych.

Dodatkowo, mając wiedzę na temat ilości konsumentów znajdujących się na poszczególnych poziomach Twojego lejka sprzedażowego, będziesz w stanie przeanalizować swoje działania tak, by określić, które z nich są skuteczne, które z nich kontynuować, nad którymi popracować, a które całkowicie wyeliminować.

kreska

Jestem przekonana, że wcześniej również podejmowałeś działania, o których napisałam, analizując zagadnienie lejka sprzedażowego poziom po poziomie.

Myślę sobie jednak, że niejednokrotnie robiłeś je „wyrywkowo”, nie myśląc o procesie sprzedaży Twoich wyrobów handmade, jak o całym łańcuchu działań. Działań, które są ze sobą powiązane i zależne od siebie.

To właśnie, być może, było jednym z powodów, dla których część Twoich działań była nieskuteczna a czasami nawet szkodliwa dla Twojej sprzedaży.

kreska

A na jutro przygotowałam dla Was nieco cięższy kaliber. Przeanalizujcie zatem swoje lejki sprzedażowe jeszcze dzisiaj, bo jutro porozmawiamy o biznesplanie działalności rękodzielniczej.

mTURKUSOWE

 

 

Stay tunned

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *