Pyt.62. Jak napisać post na bloga, kiedy wena poszła na imprezkę i jeszcze nie wróciła?

Miewam tak czasami, może Ty również, że brakuje mi pomysłu na sensowny post na bloga.

Ten problem znam aż za dobrze.

Blog „PiLLow Design” (mój rękodzielniczy blog z biżuterią ślubną) aktualizuję średnio 5 razy w tygodniu.

Blog „365 Odpowiedzi” to dziennik :), tu muszę mieć codziennie nowy, interesujący temat do rozwinięcia. Tu dodatkowo, nie ma miejsca nawet na najmniejszą ściemę.

Do tego dochodzą jeszcze posty na facebooku; dwa profile moje własne, plus do fanpage „Poland Handmade”, który współprowadzę.

Moja wena więc to prawdziwy intelektualny atleta i ćwiczę ją codziennie bardzo intensywnie.

Jednak bywa tak, że po prostu nie mam pomysłu na sensowny, niewymuszony post, który będzie się dobrze czytał (lub dobrze oglądał). Czasami już samo myślenie o myśleniu na temat nowego posta sprawia trudność 🙂

Miewasz tak?

A pisać trzeba, wiadomo, bo to posty i zawarte w nich treści są siłą napędową każdego bloga, bez nich blog wchodzi w stan wegetatywny a Ty tracisz szansę na sprzedaż – tracąc czytelników.

Dlatego dziś przygotowałam dla Ciebie pakiet kryzysowy, z pomysłami na posty na blogu, do wykorzystania w chwilach, gdy nie wiesz, o czym napisać.

Mi pomaga, myślę sobie więc, że i dla Ciebie może być pomocny 🙂

kreska

  1. Top 10 – wybierz najbardziej popularne posty z bloga i zrób z nich listę.
  2. Zrób grafikę, która podsumowuje dany temat, na podstawie postów, które już napisałeś. Na przykład, może to być plakat o tym, co należy brać pod uwagę projektując wystrój salonu, wykonany na podstawie kilku postów, które już napisałeś a które poruszały ten temat.
  3. Zrób listę wniosków z najpopularniejszych postów z Twojego bloga i napisz posta w stylu „10 odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, związane z doborem biżuterii koktajlowej”.
  4. Zrób wpis, który będzie uzupełnieniem tematu, który już poruszałeś. Możesz w zasadzie przepisać stary post (tylko go koniecznie przeredaguj) i dodać do niego świeże informacje, tworząc update. Wybierz temat, który dobrze się odsłaniał, to zagwarantuje Ci, że nowy post również będzie popularny.
  5. Zrób czek-listę do pobrania i wydrukowania, stworzoną z postów, które już napisałeś, a które poruszały ten sam temat, np. „5 rzeczy, o których musisz pamiętać, pakując prezenty bożonarodzeniowe”.
  6. Zbierz najczęściej pojawiające się na Twoim fanpage pytania i stwórz posta w stylu Q&A na bazie tych pytań.
  7. Zbierz najpopularniejsze wpisy z Twojego fanpage i zrób z nich posta w stylu „5 kompletów biżuterii, które podbiły Wasze serca”.
  8. Zrób grafikę, grupując swoje produkty pod kątem jednej cechy, np. „Jedwabno filcowe szale w barwach jesieni”, „Przegląd najpiękniejszych, długich kolczyków soutache”.

kreska

Mam nadzieję, że te pomysły będą dla Ciebie inspiracją.

Jak widzisz, są dość uniwersalne i można je wykorzystywać bardzo często, za każdym razem tworząc coś zupełnie nowego 🙂

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

6 odpowiedzi do “Pyt.62. Jak napisać post na bloga, kiedy wena poszła na imprezkę i jeszcze nie wróciła?”

  1. Do tej pory wrzucałam posty na bloga właściwie tylko w momencie, kiedy miałam do zaprezentowania nowe produkty. To powodowało dłuższe okresy martwej ciszy, a co za tym idzie – znikomej liczby odwiedzin mojego bloga. Chyba czas zmienić strategię i coś urozmaicić. Dzięki za podpowiedzi, Sowo 😉 Ciekawe pomysły 🙂

    1. Ja też często, na bloga PiLLow Design, „wrzucam” nowe rzeczy, ale są takie okresy, kiedy tych nowości jest mniej, czasami sporo mniej, wtedy własnie robię takie „kryzysowe” wpisy.
      Dzięki Ania za komentarz i miłe słowa!

      1. Podejrzewam, że tego typu wpisy mają większą oglądalność niż nowości, jak to jest u Ciebie? Niby „kryzysowe”, a jednak mogą cieszyć się dużym zainteresowaniem. Kiedyś wrzuciłam posta o mojej pracowni i to był hit – potem dłuuuuugo nic nie miało takiego powodzenia 😉

  2. Na kocim fanpagu co jakiś czas stosuję takie chwyty i się świetnie sprawdzają! …kurka dlaczego z biżutakami mi tak dobrze nie idzie??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *