Pyt.63. Kilkanaście sekund – właśnie tyle czasu masz na to, by sprawić, że Twój klient zainteresuje się Twoim blogiem/stroną internetową, wiedziałeś?

Od momentu, gdy klient wchodzi na Twoją stronę po raz pierwszy, mija zaledwie kilkanaście sekund, zanim zdecyduje się on, czy na niej pozostanie.

Po tym czasie albo kliknie w guzik „wstecz”, albo zainteresuje się tym, co serwujesz na swojej stronie i pozostanie na niej, dając Tobie okazję na sprzedaż.

Zanim Twoi klienci przejdą do treści, musi zatem zadziać się coś, co sprawi, że zdecydują się w nią zagłębić.

kreska

Zerknij na swoją stronę internetową lub bloga handmade.

Czy od razu wiadomo, czego on dotyczy?

Czy, zakładając, że jesteś swoim idealnym klientem, naprawdę wystarczy kilka sekund, by dojść do wniosku, że trafiłeś na stronę Cię interesującą, taką, która da Ci rozwiązanie Twojego problemu i dostarczy odpowiedzi na nurtujące Cię pytania?

kreska

 

Jeśli nie,  to masz duży problem.

Prawdopodobnie tracisz mnóstwo pieniędzy w wyniku utraty szansy na sprzedaż Twojego rękodzieła.

Na co w takim razie, w pierwszej kolejności, powinieneś zwrócić uwagę?

Przygotowałam dla Ciebie ściągawkę:

kreska

  1. Twoja strona główna powinna od razu sugerować, co właściwie sprzedajesz. Grafika na niej umieszczona powinna rozwiewać wszelkie wątpliwości co do tego, czy Twój klienta trafił we właściwe miejsce.
  2. Twoja strona powinna być „czysta”, uporządkowana i mieć wystarczająco dużo „pustej” przestrzeni.
  3. Wyrównaj tekst na Twojej stronie do lewej – nasz mózg właśnie tak przyzwyczaił się do czytania tekstu.
  4. Unikaj „ozdobników”, wyskakujących okienek, podpiętych okienek, krzykliwego tła i przewijanej treści – te gadżety zaśmiecają Twoją stronę i odwracają uwagę klienta od meritum – Twojego rękodzieła.
  5. Zbyt duże fotografie i muzyka w tle, sprawiają, że Twoja strona dłużej się ładuje, co sprawia, że wiele osób wychodzi z niej, zanim zobaczy, czego dotyczy.
  6. Uważaj z animacjami we Flash-u, wiele osób blokuje pobieranie plików Flash. Tym osobom animacja się nie otworzy, zobaczą one więc czarny ekran. W przypadku tych osób stracisz szansę na sprzedaż. Wyjątek stanowią strony mające wersję alternatywną, bez technologii Flash.
  7. Treści na Twojej stronie powinny być dobrze zredagowane. Posty z błędami ortograficznymi, stylistycznymi i gramatycznymi sprawiają, że klient szybciutko opuści Twoją stronę. O tym, jak napisać dobrego posta na bloga, przeczytasz w odpowiedzi na pyt.30.

kreska

 

Pamiętaj o tym, że Twoja strona internetowa i Twój blog rękodzielniczy mówią za Ciebie w cyberprzestrzeni.

To, w jaki sposób prezentuje się Twoja strona, wpłynie na to, jak Twoją działalność rękodzielniczą będą postrzegać Twoi klienci, a to wpłynie na to, jak będą oni postrzegać Twoje rękodzieło.

kreska

Jutro, check-lista elementów, które powinny pojawić się na stronie głównej Twojego bloga. Stay tunned!

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

2 odpowiedzi do “Pyt.63. Kilkanaście sekund – właśnie tyle czasu masz na to, by sprawić, że Twój klient zainteresuje się Twoim blogiem/stroną internetową, wiedziałeś?”

  1. A propos dużych fot i długiego ładowania strony na starcie – przypomina mi się jeden slajd z prezentacji Patricka Glithro, którą ostatnio widziałam: w przypadku Walmarta skrócenie czasu ładowania strony głównej o pół sekundy zwiększyło przychody ze sprzedaży online o 2%!
    Może się zdawać, że niewiele, ale biorąc pod uwagę, jakie to kwoty… :))))

    To mi dało do myślenia, jak niecierpliwi jesteśmy jako konsumenci… I nasi Klienci też są. Trzeba to jednak brać pod uwagę – skracać, przyspieszać, upraszczać 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *