Pyt.76. Jak znaleźć swojego klienta idealnego? Zeszyt ćwiczeń dla rękodzielników.

Poszukiwania klienta idealnego, to jedno z najtrudniejszych zadań, które stoją przed rękodzielnikiem – przedsiębiorcą.

Jednocześnie, oprócz tego, że jest trudne, jest również niebywale ważne, bo wszystkie działania, jakie podejmujesz, sprzedając swoje rękodzieło, powinieneś wykonywać, mając tego właśnie klienta na uwadze.

Do napisania dzisiejszego wpisu, zainspirowała mnie szyjąca piękne „kocie” torby, Katta, która w komentarzu pod odpowiedzią na pyt.4., napisała tak:

kreska

A co, jeżeli moje torby kupują naprawdę różne panie? Oczywiście jestem w stanie określić jakąś przeważającą grupę ‚rodzajową’, ale pozostałe typy klientek będą stanowiły w swej zbiorowości pokaźną część całości – dlatego trochę  mnie przeraża wybór i skupienie się tylko na wąskim i szczegółowo sprecyzowanym wycinku klientek.
To taka wątpliwość na początek – idę czytać, a raczej studiować dalej 😉

kreska

 

I tak sobie pomyślałam, że nie ona jedna ma takie wątpliwości.

Napiszę więc coś, co dla mnie, tak samo, jak dla Katty i być może, również dla Ciebie, było trudne do przyjęcia.

kreska

Skupiając się na swoim kliencie idealnym, zawsze zyskujesz.

Paradoksalnie, zawężając swoje pole działania, powiększysz ilość zainteresowanych Twoim rękodziełem osób, ponieważ Twój przekaz będzie bardziej konkretny.

Pamiętaj, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.

kreska

 

 

Nie oznacza to, że od momentu, gdy określisz swojego klienta idealnego, będziesz sprzedawać wyłącznie jemu.

Przykładowo:

Instruktor pływania, który specjalizuje się w uczeniu nurkowania na głębokościach, zawsze będzie miał klientów, którzy chcą nauczyć się po prostu pływać. Tym klientom specjalizacja w nurkowaniu nie będzie specjalnie „przeszkadzała’.

Natomiast ci klienci, którzy będą zainteresowani konkretnie nauką nurkowania, na 100% nie pójdą do instruktora pływania, który się w nurkowaniu nie specjalizuje, oni będą szukali specjalisty od nurkowania właśnie.

kreska

Zawsze, ale to zawsze będą trafiały Ci się osoby spoza tych bezpośrednio zainteresowanych Twoim produktem, tak jak to się dzieje również dzisiaj.

Różnica będzie polegała na tym, że lepiej będziesz się komunikować z tymi klientami, którzy są „skrojeni” do Twojego produktu. Rynek klientów „przypadkowych” pozostanie taki sam.

Aby pomóc Ci w poszukiwaniu klienta idealnego, przygotowałam dla Ciebie zeszyt ćwiczeń, do pobrania i wydrukowania. Wypełniając poszczególne punkty, pomalutku, krok po kroku, na pewno uda Ci się określić to, kto jest Twoim klientem idealnym.

POBIERZ ZESZYT ĆWICZEN – jak znaleźć klienta idealnego

zeszytcwiczenklientidealny

Koniecznie daj znać, jak Ci poszło!

A Kattcie dziękuję ślicznie za komentarz, dzięki któremu zdecydowałam się, utworzyć ten zeszyt ćwiczeń 🙂

Do jutra!

mTURKUSOWE

 

Stay tunned

8 odpowiedzi do “Pyt.76. Jak znaleźć swojego klienta idealnego? Zeszyt ćwiczeń dla rękodzielników.”

  1. Bardzo ciekawy post. Dała mi Pani do myślenia, zwłaszcza tym przykładem o instruktorze pływania. Weekend zacznę od zeszytu ćwiczeń od Pani 🙂

    Pozdrawiam serdecznie,
    Adrianna.

  2. Pani Małgosiu,
    Trafiłam TU zupełnie przypadkiem i przeczytałam ten wpis i choć to, co robię nie jest związane z rękodziełem – zawodowo, bo uwielbiam wszelkie robótki zwłaszcza szydełkowe – to zadresował on mój lęk przed skupieniem się na wąskiej grupie klienta docelowego. Stoi za nim przekoanie (które oczywiście, jak każde przekonsnie nie jest prawdziwe), że zawężanie klienteli to zaciskanie sobie pętli na szyi – no bo jak się ograniczę to potem trudno będzie trafić do innych klientów. Raz kozie śmierć. Skaczę.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Ania

  3. To ciekawe: Zaczęłam myśleć nad swoim klientem idealnym, ale początkowe pytania doprowadzały mnie do frustracji. Na wszystkie musiałabym odpowiedzieć „nie wiem!!!” I nagle mnie olśniło. Mój idealny klient i idealny odbiorca mojej planowanej strony to dokładny opis moich dwóch najlepszych przyjaciółek… Nie wiem czy to dobrze, ale teraz z pewnością będzie mi łatwiej pisać myśląc o konkretnych osobach i ich potrzebach 🙂 I w razie czego mogę się skonsultować, a z „avatarem” byłoby trudno!
    Bardzo się cieszę że trafiłam na tą stronę, chcę ją przejrzeć dokładnie po kolei. Świetna praca! Dziękuję!

  4. Dotarłam i tutaj;) Zeszyt ćwiczeń bardzo pomocny,zacznę go przepisywać bo niestety jeszcze nie posiadam drukarki;) Ktoś mógłby powiedzieć-w tych czasach bez drukarki?-spokojnie…jestem na dobrej drodze ku posiadaniu takowej;)Pozdrawiam;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *